Dance the pain away!

We Are Public’s Front Row neemt je mee naar de première van de nieuwste voorstelling van Naomi Velissariou. Een meedogenloze nieuwe maker die de status quo op scherp zet. Uitdagend, shockerend en provocatief. Wat zie je nou eigenlijk? En wat vind je ervan? Ze sleurt je mee naar werelden waarvan je niet wist dat je ze wilde ontdekken. Slaat ze je murw of is het louterend? Wil je meer of wil je liever Instagram? Verzet je je of ga je erin op?

In The HM Concert brengt Naomi je met haar ‘pop-up band’ Permanent Destruction naar de duistere onderstroom van onze tijd. Destructiedrang, seksisme, vrouwenhaat, feministisch terrorisme; ze confronteert, overspoelt en bezweert in een sexy, melodramatische performance vol liefde, zelfhaat, poëtische lyrics en beukende beats. Met muziek van soundproducer Joost Maaskant, teksten geïnspireerd en gebaseerd op het werk van de Duitse toneelschrijver Heiner Müller en visuals van kunstenaar en We Are Public favoriet Jan Hoek.

Deze voorstelling (een productie van st. Naomi Velissariou en Theater Utrecht) is nog nooit eerder te zien geweest en Front Row zorgt dat je erbij bent!

Front Row is het doorlopende culturele experiment van We Are Public. We maken grensverleggende programma’s samen met de beste nieuwe makers van nu.
MEER INFO

 

Over het eerste deel van het drieluik, Permanent Destruction – The SK Concert:

'PERMANENT DESTRUCTION – The SK Concert': feesten tot de dood erop volgt

Moeten we nu raven als een gek of stil staan bleiten in een hoekje? Theatermaker Naomi Velissariou en producer Joost Maaskant plaatsen ons voor dit dilemma. Hun PERMANENT DESTRUCTION – The SK Concert is een intens, schizofreen theaterconcert dat hoofd en lijf uiteenscheurt.

Lees de hele recensie op De Morgen

Naomi Velissariou brengt het inktzwarte werk van Sarah Kane in een knappe balans van humor en ultieme tragiek

Het contrast tussen de energieke, esthetische vorm en de grimmige inhoud werkt wonderwel. Maaskant creëerde kale, stuwende elektrobeats waarop Velissariou, haar stem vervormd door de autotune, Kanes zinnen zingt.

Lees de hele recensie op De Volkskrant

Deze website maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Door cookies te accepteren help je ons om We Are Public verder te verbeteren. Meer informatie over ons cookie- en privacy beleid vind je hier.