Kameropera over onschuld, liefde en geweld

Benjamin Britten schreef ruim zeventig jaar geleden The Rape of Lucretia, zijn eerste in een reeks van kameropera’s, een term van Britten zelf voor een kleinschalige opera met een kamerorkest. De opera is een van de jaarlijkse producties van Dutch National Opera Academy, een toonaangevende masteropleiding aan het Conservatorium van Amsterdam en het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Een tweedelig koor met aan de ene helft mannelijke en aan de andere kant vrouwelijke zangers vertolken en bespiegelen elk vanuit hun eigen standpunt het lot van Lucretia en haar rijke emotionele leven. Ten tijde van een Griekse invasie valt zij ten prooi aan een verkrachting door de zoon van de koning van Rome, Tarquinius, waarna zij zich uit schaamte van haar eigen leven beroofd en zo een opstand teweegbrengt die de Romeinse Republiek inlijft.

Deze website maakt gebruik van cookies om je gebruikerservaring te optimaliseren. Door cookies te accepteren help je ons om We Are Public verder te verbeteren. Meer informatie over ons cookie- en privacy beleid vind je hier.