Handleiding scanportaal
1. Inloggen in het scanportaal
1. Ga naar http://www.wearepublic.nl/scan
2. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord

2. De pas
Elk We Are Public lid heeft een naamsgebonden lidmaatschapspas die bij de kassa gescand moet worden. Dit kan zowel een fysieke pas zijn, als een digitale pas die via een telefoon of tablet kan worden getoond. Bij twijfel kan om een geldig ID worden gevraagd.

3. Selecteer een scanmethode
Kies voor handscanner of camerascanner.
De handscanners verbind je via een usb-poort met een laptop of computer. De camerascanner werkt vanaf een telefoon of tablet.

4. Selecteer een event
Selecteer een event om te scannen. Tijdens het scannen kun je eventueel van event wisselen. Als je maar één event hebt, wordt dit automatisch gekozen en ga je direct door naar het scanscherm.

5. Scannen
Scan de barcode van de pas. Lukt het niet? Voer de barcode dan handmatig in via het toetsenbord.
Na het scannen van de pas zijn er 3 schermopties:
Groen scherm
De gebruiker mag naar binnen
- Kleurt het scherm groen? Dan is de pas geldig en mag de pashouder naar binnen.
- Gebruik je WAPRES? Dan betekent groen ook dat er een geldige reservering is.
- Je kunt eventueel nog een (geplaceerd) ticket uitgeven via je eigen kassasysteem.

Rood scherm
Ongeldige pas, of al ingecheckt. In principe geen toegang.
- Kleurt het scherm rood? Dan is de pas ongeldig of al ingecheckt.
- Mogelijke oorzaken: achterstallige betaling of beëindigd lidmaatschap.
- Bij twijfel en protest van de pashouder, kun je de pashouder naar alsnog binnen laten.
- Let op! Noteer dan wel de voor-, achternaam en barcode en mail dit naar info@wearepublic.nl.

Oranje scherm
Geldige pas, geen reservering, wel ingecheckt
- Kleurt het scherm oranje? De pas is geldig, maar er is géén geldige reservering via WAPRES.
- Let op: de pashouder is wel ingecheckt. Je kan de pashouder eventueel uitchecken.
- Je mag de pashouder toch binnenlaten:
- Als afgesproken is dat deurverkoop is toegestaan.
- Of als je plek over hebt en je de pashouder toch binnen wil laten.
- Let op! Zorg dat er genoeg plek blijft voor pashouders met reservering.

Het systeem werkt niet?
Als je een handscanner gebruikt, controleer dan of je het scanportaal hebt geselecteerd door op de pagina van het scanportaal te klikken met je cursor.
Heb je verdere vragen of opmerkingen?
Neem contact met ons op via de contactpersoon binnen We Are Public.