Je kunt niet meer reserveren
Over dit programma
Voor Azahar (‘oranjebloesem’) begeeft La Tempête zich in een spiegelpaleis à la Escher. Het collectief rond Simon-Pierre Bestion laat de vroege polyfonie van Guillaume de Machaut – sleutelfiguur van de Ars Nova – kaatsen tegen een mis die Igor Stravinsky in 1948 componeerde voor gemengd koor en dubbel blaaskwintet.
Daarnaast plaatsen ze de poëzie van de Cantigas de Santa Maria uit de tijd van Alfonso X el Sabio tegenover de hedendaagse liederen van Maurice Ohana. “Ik houd er wel van de luisteraar te desoriënteren,” geeft Bestion toe. Verwondering en verrassing troef in dit spannende sonore scenario vol finesse en intense klankbeleving. “Die fysieke sensatie deel ik maar wat graag met het publiek,” aldus Bestion, de man die zich vorig jaar ontpopte tot dé absolute festivalrevelatie.
Wil je naar dit programma?
Als je lid wordt van We Are Public krijg je onbeperkt toegang tot alle programma's op ons platform.