We Are Public introduceert: WAPRES

Efficiënte laagdrempelige ticketing gericht op jong publiek.

De nieuwe manier van cultuur bezoeken.

Wij vinden dat het voor een gebruiker net zo makkelijk moet zijn om een ticket voor een voorstelling of concert te reserveren als dat het is om een sportles te boeken. Wij willen drempels voor cultuurbezoek wegnemen. Zeker voor jong potentieel publiek is dit belangrijk.

One-click reservation

Daarom introduceren wij WAPRES; de manier voor We Are Public leden om met één klik op de knop een ticket te reserveren voor jouw programma’s. En is een programma volgereserveerd, dan kunnen ze op de wachtlijst.

De voordelen van WAPRES op een rij

Met de overgang naar WAPRES denken wij een systeem te introduceren dat veel beter aansluit bij deze tijd en de wensen van de nieuwe generatie cultuurbezoekers.

  • Cultuur toegankelijker dan ooit

  • Gericht op jong publiek

  • Meer marketing mogelijkheden

  • Last minute ticketing

  • Automatische mails bij afgelasting

  • Inzicht in bezoekersdata

  • Toegang tot mailadressen voor servicemails

  • Efficiënte facturatie

Het We Are Public Partner Portaal

Om WAPRES de nieuwe standaard te maken werken we ook graag samen met jouw instelling. Voor een optimale samenwerking hebben we het We Are Public Partner Portaal ontwikkeld.

Neem controle

Al je WAPRES programma’s beheer je in het We Are Public partnerportaal. Deze online omgeving is er om jou als partner meer controle en informatie te geven over de programma’s die je via We Are Public aanbiedt.

Krijg inzicht

Je kan onder andere je hoeveelheid WAP tickets beheren en je krijgt inzicht in het aantal reserveringen, bezoekers, bezoekersdata en de populariteit van je programma’s. Ook kun je programma’s annuleren en e-mailadressen van bezoekers downloaden voor service mails.

Werken met WAPRES

Help mee aan de allerbeste gebruikerservaring

Hoeveel WAP Tickets?

In overleg maken we afspraken met onze partners over het aantal beschikbare WAP tickets. Het liefst een vast aantal maar dat is per programma aan te passen.

Pas aan

Zo gauw je programma op ons platform staat kun je in het partnerportaal het aantal tickets bijstellen. Zie je veel mensen op de wachtlijst en heb je nog kaarten beschikbaar, dan kun je kaarten vrijgeven. Heb je kaarten nodig voor je eigen verkoop, en zijn er nog veel WAP tickets beschikbaar, dan kun je kaarten terugnemen.

Last minute ticketing

Heb je nog tickets over dan kun je tot kort voor aanvang van de voorstelling kaarten vrijgeven. De mensen op de wachtlijst krijgen dan een e-mail en kunnen last minute een ticket reserveren.

Scan op de dag van het programma

We Are Public leden komen met hun reservering naar je kassa. Daar scan je hun (digitale) pas en laat je ze naar binnen. We Are Public keert uit op basis van deze scans.

Stel scans bij

Direct na afloop van je programma staat het aantal geregistreerde WAP bezoekers in het partnerportaal. Het kan zijn dat je zelf meer We Are Public bezoekers registreert dan dat er gescand zijn. Je kan de scans dan heel makkelijk toevoegen.

Marketing

Met WAPRES wordt We Are Public een verlengde van je eigen marketing. Onderzoek wijst uit dat 95% van de We Are Public gebruikers met We Are Public cultuur bezoeken die ze anders niet hadden bezocht.

Emailadressen

Als je werkt met WAPRES kun je van alle mensen die gereserveerd hebben de e-mailadressen downloaden en gebruiken voor service mails mbt het specifieke programma.

Demografie

We geven je ook informatie over waar je bezoekers vandaan komen en we zijn hard bezig om deze data visualisatie uit te breiden.

Aftercare

Als een lid gescand is krijgt het lid automatisch een mail van ons. Hierin tippen we andere programma’s om te bezoeken. Zo ontstaat dagelijks marketing kruisbestuiving onder 500 culturele instellingen landelijk.

Financieel

De vergoeding voor een We Are Public bezoeker blijft zoals je gewend bent. Voor ieder gescand lid krijg je de helft van de originele ticketprijs met een maximum van €12,50

Op de eerste dag van de maand staan alle geregistreerde WAP bezoekers van de vorige maand definitief in het partnerportaal. Je hebt vervolgens 5 werkdagen de tijd om scans bij te stellen in het partner portaal. Wijzigingen die na deze periode worden doorgegeven worden niet meegenomen in de facturatie.

Na twee weken versturen wij de self-billing factuur. We hanteren een betalingstermijn van 30 dagen.