WAPRES introductie
We Are Public introduceert de nieuwe manier van cultuur bezoeken. Wij vinden dat het voor een gebruiker net zo makkelijk moet zijn om een ticket voor een voorstelling of concert te reserveren als dat het is om een sportles te boeken. Wij willen drempels voor cultuur bezoek wegnemen. Zeker voor de nieuwe generatie cultuurbezoekers is dit belangrijk.
Daarom hanteren wij WAPRES voor onze programma’s; reserveren met één klik. Een echte game changer, waarmee leden van We Are Public met één druk op de knop een ticket kunnen reserveren voor jouw programma’s. Is een programma vol? Dan kunnen ze zich direct aanmelden voor de wachtlijst.

De voordelen op een rij
Met de overgang naar WAPRES denken wij een systeem te introduceren dat veel beter aansluit bij deze tijd en de wensen van de nieuwe generatie cultuurbezoekers.
Meer bezoekers
Cultuur toegankelijker dan ooit
Minder no-show
Gericht op jong publiek
Meer marketing mogelijkheden
Last minute ticketing
Automatische mails bij afgelasting
Inzicht in bezoekersdata
Toegang tot mailadressen voor servicemails
Efficiënte facturaties
Het Partner Portaal
Al je WAPRES programma’s beheer je in het We Are Public partnerportaal. Deze online omgeving is er om jou als partner meer controle en informatie te geven over de programma’s die je via We Are Public aanbiedt.
Je kan onder andere je hoeveelheid WAP tickets beheren en je krijgt inzicht in het aantal reserveringen, bezoekers, bezoekersdata en de populariteit van je programma’s. Ook kun je programma’s annuleren en e-mailadressen van bezoekers downloaden voor servicemails.
Werken met WAPRES
Hoeveel WAP Tickets?
In overleg maken we afspraken met onze partners over het aantal beschikbare WAP tickets. Het liefst een vast aantal maar dat is per programma aan te passen.

Monitor en stel bij
Zo gauw je programma op ons platform staat kun je in het partnerportaal het aantal tickets bijstellen. Zie je veel mensen op de wachtlijst en heb je nog kaarten beschikbaar, dan kun je kaarten vrijgeven. Heb je kaarten nodig voor je eigen verkoop, en zijn er nog veel WAP tickets beschikbaar, dan kun je kaarten terugnemen.

Last minute ticketing
Heb je nog tickets over dan kun je tot kort voor aanvang van de voorstelling kaarten vrijgeven. De mensen op de wachtlijst krijgen dan een e-mail en kunnen last minute een ticket reserveren.

Scan op de dag van de voorstelling
We Are Public leden komen met hun reservering naar je kassa. Daar scan je hun (digitale) pas en laat je ze naar binnen. We Are Public keert uit op basis van deze scans.

Stel scans bij
Direct na afloop van je programma staat het aantal geregistreerde WAP bezoekers in het partnerportaal. Het kan zijn dat je zelf meer We Are Public bezoekers registreert dan dat er gescand zijn. Je kan de scans dan heel makkelijk toevoegen.

Marketing
Als je werkt met WAPRES kun je van alle mensen die gereserveerd hebben de e-mailadressen downloaden en gebruiken voor service mails met betrekking tot het specifieke programma. Daarnaast geven we per programma informatie over waar je bezoekers vandaan komen.
Als een lid gescand is krijgt het lid automatisch een mail van ons. Hierin tippen we andere programma’s om te bezoeken. Zo ontstaat dagelijks marketing kruisbestuiving onder 500 culturele instellingen landelijk.
Als je vragen of feedback hebt over WAPRES, neem dan contact op met je contactpersoon binnen We Are Public.