De meest voorkomende vragen over We Are Public

Wat voor organisatie is We Are Public?
We Are Public is een initiatief van De Nieuwe Cultuur Stichting. We zijn een culturele ANBI, wat inhoud dat we ons volledig inzetten voor onze maatschappelijke missie en geen winstoogmerk hebben.

Wie zitten er achter We Are Public?
We Are Public is een idee van Bas Morsch en Leon Caren. Ze hebben ook Subbacultcha opgezet, een onafhankelijk muziekplatform, en willen met We Are Public de culturele sector over de hele breedte verbinden.

Wie bepaalt het aanbod waar ik met de We Are Public-pas naar binnen kan?
Onze onafhankelijke redactie: een team van experts uit alle culturele velden van Amsterdam, Den Haag en Brabant. Je vindt ze op onze website. Op onze blog vind je ook interviews met enkele redactieleden waarin ze zich voorstellen en vertellen over hun interesses en wat ze beweegt.

Als ik nu lid word, wanneer krijg ik dan mijn We Are Public-pas?
Zodra je lid wordt, ontvang je een email met een barcode die je kunt gebruiken om het We Are Public programma te bezoeken. Deze barcode is twee weken geldig. Je officiële pas wordt binnen zes werkdagen verstuurd.

Waar vind ik het programma-aanbod?
Op wearepublic.nl/programma vind je altijd het actuele aanbod. Daarnaast sturen we leden elke 2 weken per e-mail een programma-update.

Hoe werkt de pas en kan ik reserveren?
Je kunt bij de meeste We Are Public-programma’s op de dag zelf aan de kassa je kaartje halen op vertoon van je We Are Public-pas. Bij sommige evenementen kan je ook reserveren of in de online voorverkoop al een kaartje kopen.
Hoe je aan een ticket komt verschilt dus per programma en per partner. Onder de knop ‘Hoe kom ik aan een kaartje?’ vind je de juiste ticketinfo.

Wat gebeurt er als een voorstelling uitverkocht is?
We verwachten dat leden zonder problemen toegang krijgen tot het We Are Public-programma. Toch bestaat er een kans dat een voorstelling uitverkoopt en dat ook We Are Public-leden er niet meer in komen. Mocht dit niet lukken, dan zijn er maandelijks nog minstens 60 andere events waar je heen kan en vaak zijn er zelfs op de avond zelf nog prachtige concerten, films en voorstellingen te zien.
Weten we van tevoren dat iets uitverkocht is, dan geven we dat aan op op onze website. Check dus voor je van huis vertrekt of je niet voor niks onderweg gaat.

Kan ik een We Are Public-pas ook cadeau geven?
Jazeker, dat kan. Je kunt hier een We Are Public Giftcard aan een vriend of vriendin geven, daarmee krijgen ze drie maanden toegang tot heel het programma van We Are Public. De We Are Public Giftcard (in een mooi vormgegeven doosje) wordt de eerstvolgende werkdag na je bestelling verzonden. Lees hier de algemene voorwaarden voor de Giftcard.

Hoe kan ik mijn Gift Card of proeflidmaatschap omzetten in een regulier lidmaatschap?
Je kunt hier je Gift Card of proeflidmaatschap omzetten in een regulier We Are Public-lidmaatschap. Het reguliere lidmaatschap gaat pas in zodra je Gift Card of proeflidmaatschap is verlopen. De pas die je van ons hebt ontvangen blijft gewoon actief.

Hoe activeer ik mijn oude pas?
Ben je ooit lid geweest, heb je je pas nog en wil je weer lid worden? Dan kun je simpel je pas weer activeren door hier je barcode in te vullen.

Is de pas persoonlijk?
Ja, de pas is persoonlijk en niet overdraagbaar. De ledenpas mag door niemand anders worden gebruikt dan diegene die op de pas vermeld staat. De partner kan je ook vragen om behalve je pas ook je ID te laten zien.

Mag ik nog iemand meenemen op mijn pas?
Iemand meenemen op je pas, dus korting voor twee, is niet mogelijk. Wil je naast elkaar zitten met iemand die geen pas heeft, dan zal het per partner verschillen of dat te regelen is of niet.
Je kunt een vriend wel meenemen door hem of haar een maand lidmaatschap cadeau te doen. Op elke programmapagina staat in het vakje Ticketinfo ‘Neem gratis iemand mee’. Deze link leidt je naar de mogelijkheid om iemand een maand gratis lid te maken.

Ik ben m’n pas kwijt
Als je je ledenpas bent verloren, hebt beschadigd of als je pas is gestolen, laat dit dan zo snel mogelijk weten via info@wearepublic.nl.

Hoe werkt de automatische incasso?
Het lidmaatschap van We Are Public kost € 15 per maand. In de maand dat je lid wordt, betaal je per dag 50 cent, met een maximum van 15 euro voor die maand. Dit geld wordt automatisch geïncasseerd in de eerste week van de opvolgende maand. Voorbeeld: word je op de tweede van de maand lid, betaal je 14,50. Word je op de 29ste lid, betaal je 1 euro.
Als de incasso de eerste keer niet lukt proberen we bij de volgende incasso twee betalingen in één keer af te schrijven. Als de betaling twee keer faalt pauzeren we je lidmaatschap, tot het achterstallige abonnementsgeld alsnog is voldaan.

Wat is de opzegtermijn van We Are Public?
De minimumperiode van lidmaatschap van We Are Public is drie volledige kalendermaanden. Na deze drie maanden kun je maandelijks opzeggen. Om op te zeggen met ingang van een nieuwe maand, moet je opzegging uiterlijk de 15e van de voorafgaande maand ontvangen zijn. Als je later in de maand opzegt, blijf je tot het einde van de volgende maand lid. Klik hier om je abonnement te wijzigen of op te zeggen

We (and you) Are Public
We zijn constant bezig om het concept en de systemen van We Are Public te verbeteren. Dat doen we graag samen met onze leden, dus feedback is daarbij heel belangrijk! We staan ook open voor je idee, plan of suggestie. Mail ons op info@wearepublic.nl

Waar vind ik meer details?
Wil je meer weten, lees de Algemene voorwaarden en/of ons Privacystatement even door.