FAQ

De meest voorkomende vragen over We Are Public en de HKU Cultuurpas.

Wat is We Are Public?

  • Met We Are Public ontdek je de beste voorstellingen, concerten, films, exposities en festivals. Je kan ook lid worden van We Are Public. Dan krijg je een We Are Public-pas waarmee je gratis toegang krijgt tot alle programma’s op ons platform.
  • We Are Public is een initiatief van De Nieuwe Cultuur Stichting. We zijn een culturele ANBI, wat inhoudt dat we ons volledig inzetten voor onze maatschappelijke missie en geen winstoogmerk hebben.

Wat is de HKU Cultuurpas?

  • De HKU Cultuurpas is een initiatief van HKU en is tot stand gekomen in samenwerking met We Are Public.
  • Het lidmaatschap van de HKU Cultuurpas is hetzelfde als het lidmaatschap van We Are Public. Het enige verschil is dat de HKU Cultuurpas gratis is voor alle HKU studenten. Met je HKU Cultuurpas kan je dus non-stop, gratis naar alle programma's op dit platform.
  • Bekijk hier hoe de HKU Cultuurpas werkt.
  • Claim je HKU Cultuurpas hier.

Wie zitten er achter We Are Public?

  • We Are Public is een idee van Bas Morsch en Leon Caren om publiek en makers op een nieuwe manier aan elkaar te verbinden. Ze zijn ook de oprichters van Subbacultcha, een onafhankelijk muziekplatform.

Wie maken de We Are Public-selectie?

  • Onze onafhankelijke curators selecteren de beste programma’s uit alle disciplines. Je vindt hun collecties op onze website.

Als ik nu lid word, wanneer krijg ik dan mijn We Are Public-pas?

  • Zodra je lid wordt, vind je je We Are Public-pas in je profiel. Heb je aangegeven dat je naast een digitale pas, ook een fysieke pas wilt ontvangen, dan ontvang je deze binnen 2 werkdagen thuis.

Waar vind ik de programma's waar ik heen kan?

  • Op ons platform vind je altijd het actuele programma. Daarnaast krijg je als lid via de mail of socials updates van de door ons gekozen highlights.

Kan ik reserveren voor programma's?

  • Voor de meeste programma’s kun je een ticket reserveren.
  • Tickets zijn voor het overgrote deel gratis voor We Are Public-leden, soms moet je een klein bedrag bijbetalen.
  • Soms reserveer je via ons platform, soms via de betreffende instelling. Volg de instructies, het wijst zich vanzelf.

Wat gebeurt er als een voorstelling uitverkocht is?

  • Het kan natuurlijk zijn dat een programma is uitverkocht of vol gereserveerd. Geen zorgen... er zijn vaak op dezelfde dag genoeg andere programma's om uit te kiezen!
  • Vaak weten we van tevoren dat een programma is uitverkocht, dan geven we dat aan op op onze website. Check dus voor je van huis vertrekt altijd de actuele programma-informatie.

Kan ik een We Are Public-pas cadeau geven?

  • Jazeker, je kunt hier klikken om een We Are Public Giftcard te bestellen. De We Are Public Giftcard geeft drie maanden toegang tot alle programma's op het We Are Public-platform. De giftcard kun je binnen 2 werkdagen thuis verwachten.

Hoe kan ik mijn Giftcard omzetten in een regulier lidmaatschap?

  • Je kunt hier je Giftcard omzetten in een regulier We Are Public-lidmaatschap. Het reguliere lidmaatschap gaat pas in zodra je Giftcard is verlopen. De pas die je van ons hebt ontvangen blijft gewoon actief.
  • Op het moment dat je pas bijna afloopt krijg je van ons een mail met uitleg over hoe je jouw giftcard kunt omzetten naar een regulier lidmaatschap.

Kan ik mijn lidmaatschap heractiveren?

  • Ben je ooit lid geweest, Dan kun je simpel hier je lidmaatschap weer activeren.

Is de We Are Public-pas persoonlijk?

  • Ja, de pas is persoonlijk en niet overdraagbaar. De We Are Public-pas mag door niemand anders worden gebruikt dan degene die op de pas vermeld staat. Onze culturele partners kunnen je vragen om behalve je We Are Public-pas ook je ID te laten zien.

Mag ik nog iemand meenemen op mijn We Are Public-pas?

  • Iemand meenemen op je We Are Public-pas is niet mogelijk. Wil je naast elkaar zitten met iemand die geen pas heeft, dan zal het per partner verschillen of dat te regelen is of niet. Je kunt het beste contact opnemen met de kassa van onze partner en vragen naar de mogelijkheden.
  • Je kunt een vriend wel meenemen door een maand lidmaatschap cadeau te doen. Kijk op de Vriendendienst hoe het werkt.

Ik ben m’n pas kwijt!

  • Is je We Are Public-pas kwijt, beschadigd of gestolen? laat dit dan weten via info@wearepublic.nl. Je hebt natuurlijk altijd je digitale pas in je profiel.

Hoe werkt de automatische incasso?

  • Het lidmaatschap van We Are Public kost €18 per maand. In de maand dat je lid wordt, betaal je per dag 55 cent, met een maximum van 18 euro voor die maand. Dit geld wordt automatisch geïncasseerd in de eerste week van de opvolgende maand. Voorbeeld: word je op de tweede van de maand lid, betaal je €17,45. Word je op de 29ste lid, betaal je €1,10.
  • Als de incasso de eerste keer niet lukt proberen we bij de volgende incasso twee betalingen in één keer af te schrijven. Als de betaling twee keer faalt pauzeren we je lidmaatschap, tot het achterstallige abonnementsgeld alsnog is voldaan.

Wat is de opzegtermijn van We Are Public?

  • De minimumperiode van lidmaatschap van We Are Public is 3 volledige, door jou betaalde, kalendermaanden. Na deze 3 maanden kun je maandelijks opzeggen.
  • Om op te zeggen met ingang van een nieuwe maand, moet je opzegging uiterlijk de 15e van de voorafgaande maand ontvangen zijn. Als je later in de maand opzegt, blijf je tot het einde van de volgende maand lid. Klik hier om op te zeggen.

We (and you) Are Public

  • Feedback vinden wij belangrijk om het concept en systeem van We Are Public te verbeteren. Daarom horen we graag van onze leden. Plannen en suggesties kunnen worden gemaild naar info@wearepublic.nl.

Waar vind ik meer details?