Ticketing voor festivals
Om de toegang voor We Are Public-leden voor jouw festivalmedewerkers zo eenvoudig mogelijk te maken en het publiek een optimale ervaring te bieden, zetten we de We Are Public reserverings- en toegangsflow voor je op een rij.
Uitgangspunten voor een soepele afhandeling
- We streven ernaar het voor iedereen zo eenvoudig mogelijk te maken
- Bij voorkeur ronden we de ticketafspraken minimaal een maand voor het festival af.
- Betrek de verantwoordelijke voor ticketing zo vroeg mogelijk bij onze afspraken.
- Voor een vlotte toegang op de dag zelf is het raadzaam om de coördinator van de toegangscontrole vroegtijdig in te schakelen.
- Zorg ervoor dat de afspraken duidelijk worden gedeeld met alle betrokkenen, inclusief degene die de financiële afhandeling verzorgt.

Opties ticketing
WAPRES
WAPRES is de meest gangbare werkwijze. WAPRES is de manier voor We Are Public leden om op ons platform met één klik op de knop een ticket te reserveren voor je festival. En is een programma volgereserveerd, dan kunnen ze op de wachtlijst. De voordelen zijn:
- Meer bezoekers
- Cultuur toegankelijker dan ooit
- Minder no show
- Gericht op jong publiek
- Meer marketing mogelijkheden
- Last minute ticketing
- Automatische mails bij afgelasting
- Inzicht in bezoekersdata
- Toegang tot mailadressen voor servicemails
- Efficiënte facturatie
Lees hier meer over WAPRES
Via eigen ticketing systeem van je Festival
Als alternatief kunnen we We Are Public leden door middel van een actiecode laten reserveren via het eigen ticketing systeem van je festival. De nadelen zijn:
- Risico op fraude (doorgegeven van actiecodes)
- Meer no show dan bij WAPRES
- Meer communicatie achteraf m.b.t. geregistreerde bezoekers en regelen afrekening
Uitzonderingen
Naast WAPRES en het meest gebruikelijke alternatief kunnen er uitzonderingen zijn. In sommige gevallen zijn we bereid om in gesprek te gaan over een custom oplossing voor je festival. Dit heeft echter niet onze voorkeur, omdat we geloven dat het het beste werkt als we We Are Public-leden een zo eenduidig mogelijke ervaring bieden.
Toegangscontrole
Om te controleren of We Are Public leden een geldige pas hebben en/of reservering hebben dienen de We Are Public passen gescand te worden.
- Dit kan op een centrale locatie of bij de losse festivallocaties.
- We Are Public levert indien nodig scanners.
- Het is ook mogelijk om eenvoudig met een mobiel apparaat te scannen.
- We Are Public-leden hebben een digitale pas of fysieke pas.
- Betaling vindt plaats op basis van het aantal gescande passen, dus zorgvuldigheid is cruciaal.
- Zorg er dus voor dat de coördinator van de toegangscontrole goed geïnformeerd is.
- Houd er rekening mee dat het kantoor van We Are Public doorgaans gesloten is tijdens het festival. Om last-minute stress te vermijden, is het belangrijk dat alles vooraf duidelijk en helder is voor alle betrokken partijen.
Als je nog vragen hebt, kun je altijd contact opnemen met je contactpersoon bij We Are Public.