Klantenservice

Welkom bij de klantenservice van We Are Public. We hebben ons best gedaan om de meest voorkomende vragen over het lidmaatschap en het reserveren van programma's voor je op een rijtje te zetten. Echte antwoorden op echte vragen gegeven door echte mensen. We schatten in dat we je op deze manier al een heel eind op weg kunnen helpen. Kom je er echt niet uit? Laat het ons weten. Succes!

Waarom bestaat We Are Public?

We Are Public is een ANBI stichting opgericht om meer publiek te genereren voor nieuwe makers en grensverleggende programma’s. Op deze manier willen wij talent ondersteunen en vernieuwing in de culturele wereld stimuleren.

Om invulling te geven aan deze missie bouwen wij doorlopend aan ons platform en lidmaatschap voor cultuur.

Ik wil een We Are Public-lidmaatschap

Hoe kan ik een We Are Public-lidmaatschap starten?
Klik hier om je aan te melden als We Are Public-lid.

Wat is het We Are Public-platform?
Op het We Are Public-platform vind je iedere dag een ultieme selectie voorstellingen, concerten, films, exposities en festivals. Scherp geselecteerd door onze curators. Buiten de gebaande paden en met een focus op nieuwe makers. Kunst, dans, muziek, film, theater en meer. Geselecteerd bij 500 podia, filmhuizen en musea in Nederland. Scroll, filter, bewaar en verdiep. Laat je verrassen door onze selectie. Klik hier voor meer informatie over We Are Public.

Wat is een We Are Public-lidmaatschap?
Met een We Are Public-lidmaatschap krijg je toegang tot ons volledige programma. Je ontvangt een (digitale) pas waarmee je alle zo'n 400 voorstellingen, concerten, films, exposities en festivals per maand kan bezoeken. En je kan het zelf zo mooi maken als je wil. Je kan iedere dag gaan of maar af en toe. Klik hier voor meer informatie over We Are Public.

Hoeveel betaal ik voor een We Are Public-lidmaatschap?
Het We Are Public-lidmaatschap kost €15 euro per maand voor leden onder de 30 jaar. Voor 30 jaar en ouder kost het lidmaatschap €20 per maand. We Are Public hanteert voor jongeren een lager tarief om hen nog meer aan te moedigen om kunst en cultuur te blijven ontdekken.

We Are Public acties
Soms kan je We Are Public gratis uitproberen via één van onze acties of krijg je een gratis maand. Check de voorwaarden voor de details rondom de voor jou relevante acties

Hoe kan ik mijn lidmaatschap heractiveren?
Klik hier om je lidmaatschap te heractiveren. Let op: verlengers zijn uitgesloten van een gratis proefperiode, tenzij er op dat moment een speciale actie loopt voor verlengers.

RB Website Platform mock up Punt 6 4

Ik heb een We Are Public-lidmaatschap

Hoe verloopt de betaling?
Automatische incasso vindt plaats aan het begin van elke maand. Bij de eerste betaling wordt zowel het lidmaatschap van de huidige maand als de resterende dagen van de eerste maand afgeschreven. Als de eerste incasso niet slaagt proberen we het nogmaals van je rekening af te schrijven. Bij twee mislukte incasso’s pauzeren we je lidmaatschap, tot het achterstallige lidmaatschapsgeld alsnog is voldaan.

Waar gaat mijn geld naar toe?
We Are Public is een project van De Nieuwe Cultuur Stichting. We zijn een Culturele ANBI Stichting en gebruiken jouw lidmaatschapsgelden om te investeren in kunst en cultuur.
De helft van het geld van jouw lidmaatschap vloeit terug naar onze culturele partners. Hiermee steunen we de partner, het programma en de makers. Dus ook als je niet gaat, keren we iedere maand uit aan makers en instellingen. De andere helft van het geld wordt gebruikt om het platform te versterken en het aanbod uit te breiden.

Hoe zeg ik mijn We Are Public-lidmaatschap op?
Na de proefperiode geldt standaard een minimumperiode van 3 volledige, door jou betaalde kalendermaanden. Hierna is je lidmaatschap maandelijks opzegbaar. Klik hier om je lidmaatschap op te zeggen.

Wat zijn de voorwaarden voor opzeggen?
Voor je We Are Lidmaatschap geldt een minimumperiode van 3 volledige, door jou betaalde kalendermaanden. Dit kan verschillen per actie. Hierna is je lidmaatschap maandelijks opzegbaar. Om op te zeggen met ingang van een nieuwe maand, moet je opzegging uiterlijk op de 14e van de voorafgaande maand ontvangen zijn. Als je je lidmaatschap op of voor de 14e opzegt, blijf je lid tot het eind van de desbetreffende maand. Als je opzegt na de 14e ben je de volgende maand nog wel lid en schrijven we ook het bedrag voor lidmaatschap af van je rekening. Lees hier meer over onze algemene voorwaarden.

Kan ik mijn lidmaatschap tijdelijk pauzeren?
Helaas is het niet mogelijk om je lidmaatschap tijdelijk te pauzeren. Wel kan je je lidmaatschap opzeggen en op ieder moment weer heractiveren.

Wat zijn de We Are Public Benefits?
We werken samen met grensverleggende kunstenaars, bijzondere organisaties en mooie merken die kortingen of bijzondere deals aanbieden. Zodra je lid bent, kun je hiervan profiteren. Zo haal je nog meer uit je lidmaatschap.

RB Website Platform mock up Punt 1 3

Ik wil voor een programma reserveren

Hoe reserveer ik een ticket?
Voor de meeste programma’s kun je van tevoren een ticket reserveren. Reserveer met één klik via ons platform of reserveer via de desbetreffende instelling. Volg de instructies op de programmapagina, het wijst zich vanzelf.

Hoe haal ik een ticket aan de deur?

Soms kun je alleen een ticket aan de deur halen. We doen dit alleen als we ervan uit gaan dat er echt voldoende plek is, en dat je met een gerust hart op de dag zelf naar de kassa kan. Om zeker te weten of er nog plek is of je er nog in kan, kun je op de site van de partner checken of het niet uitverkocht is.

Hoe werkt de wachtlijst?
Als een programma op ons platform is vol gereserveerd, kun je je aanmelden voor onze wachtlijst. Wanneer een ander We Are Public-lid een reservering annuleert, krijgen alle leden in de wachtlijst een mailtje dat er een plekje vrij is gekomen.

Is iemand je al voor geweest? Dan blijf je op de wachtlijst staan en laten we je weten wanneer er weer een plek beschikbaar is. Liever geen mails meer ontvangen? Dan kan je je via de programmapagina afmelden van de wachtlijst. Let op: er is geen wachtlijst voor We Are Public-leden van programma’s waarbij de reserveringen via de culturele instelling worden gemaakt.

Waarom kan ik maximaal 8 reserveringen tegelijkertijd hebben?
Je kan onbeperkt programma’s bezoeken, maar je kan maximaal 8 reserveringen tegelijk maken. Zo bedenk je van tevoren beter of je ook écht kan gaan. Op deze manier voorkomen we lege plekken en daar worden makers en zalen heel blij van. Ook kunnen we hiermee de wachtlijsten terugdringen en krijgt iedereen een eerlijke kans om te reserveren. Programma’s die direct via een partner gereserveerd worden, vallen buiten dit systeem.

Hoe annuleer ik mijn reservering?
Als het niet lukt om naar een gereserveerd programma te gaan, stellen wij het zeer op prijs als je je reservering annuleert. Zo steunen we samen de makers die het programma mogelijk maken en blijven de zalen gevuld. Als je de reservering via de betreffende instelling hebt gemaakt, kun je de reservering via hen annuleren. Als de reservering via ons platform is gemaakt, kun je dit eenvoudig annuleren via ons platform. Ga hiervoor naar de desbetreffende programmapagina, klik op de button ‘gereserveerd’ en klik vervolgens op ‘reservering annuleren’.

Waar kan ik mijn reserveringen terugvinden?
In ‘Mijn profiel’ kun je de door jou gemaakte reserveringen terugvinden. Hier staan alleen de reserveringen die je via ons platform hebt gemaakt. Daarnaast krijg je altijd een bevestigingsmail van je reservering.

RB Website WAPRES One clickres

Ik wil een programma bezoeken

Hoe kan ik een programma bewaren?
Je kunt een programma bewaren met de button ‘Bewaar’ rechtsonder de titel van een programma. Jouw bewaarde programma’s komen vervolgens bovenaan de homepagina staan onder ‘Mijn lijst’. We sturen je een reminder per mail over de door jou bewaarde programma's. Zo hoef je niks te missen.

Wat gebeurt er als een programma is uitverkocht?
Het kan natuurlijk zijn dat een programma is uitverkocht. Geen zorgen... er zijn vaak op dezelfde dag genoeg andere programma's om uit te kiezen. Vaak weten we van tevoren dat een programma is uitverkocht, dan geven we dat aan op onze website. Check dus voor je van huis vertrekt altijd de actuele programma-informatie.

Wat gebeurt er als een programma is afgelast?
Het kan zijn dat een programma is afgelast. Vaak weten we van tevoren dat een programma is afgelast, dan geven we dat aan op onze website. Alle leden met een reservering worden gemaild zodra een voorstelling is afgelast. Check dus voor je van huis vertrekt altijd je inbox of de actuele programma-informatie.

Mag ik nog iemand meenemen op mijn We Are Public-pas?
Nee, je kan slechts één ticket per voorstelling reserveren. Als je samen met een ander lid reserveert, moet diegene dus apart een ticket reserveren. Wil je naast elkaar zitten met iemand die geen pas heeft, dan zal het per partner verschillen of dat te regelen is of niet. Je kunt het beste contact opnemen met de kassa van onze partner en vragen naar de mogelijkheden.

Wil je graag met vrienden of familie programma bezoeken?
Klik hier om een vriend of familie uit te nodigen voor een maand gratis lidmaatschap!

RB Website Platform mock up Punt 3 2

Hoe zit het met de toeslagen?

Waarom betaal ik voor sommige programma's een toeslag?
Soms vragen we je om een toeslag te betalen voor bepaalde programma's. Op deze manier kunnen we het lidmaatschap goedkoop houden en een passende vergoeding blijven bieden aan makers en culturele instellingen. Zo blijven we trouw aan onze missie en blijft We Are Public toegankelijk voor iedereen. We communiceren het altijd als je een toeslag moet betalen en hoe hoog die is.

In onze Fair Use Policy leggen we uit hoe dit werkt.

Wat zijn de regels voor de toeslagen?
We werken met Premium programma's. Dat zijn programma's met een ticketprijs hoger dan €30. Als je vaak van dit soort programma's bezoekt, betaal je hier een toeslag voor. Zo betalen leden die vaker naar dure programma’s gaan, wat meer dan mensen die minder vaak gaan. Eerlijk vinden wij.

Ook kunnen we het met toeslagen mogelijk maken om meer mensen een plek in de zaal te geven. Zo kun je toch naar binnen bij populaire programma's en heb je alsnog heel veel voordeel van je lidmaatschap.

Hoe betaal ik de toeslagen?
De toeslagen worden pas geïncasseerd nadat je het programma hebt bezocht en je pas is gescand. In je account zie je een overzicht van je bezochte programma’s en hoeveel je hebt kunnen besparen. Ook zie je daar het eventuele extra bedrag dat wordt geïncasseerd. De kosten worden aan het begin van de volgende maand geïncasseerd via je lopende automatische incasso.

Over je We Are Public-pas

Ik ben mijn We Are Public-pas kwijt
Je kunt ten alle tijden je digitale pas gebruiken. Deze kun je vinden in je profiel of door te klikken op de 'Mijn We Are Public-pas' button, linksboven op de homepagina. Wil je toch liever een fysieke pas ontvangen? Stuur een mailtje naar info@wearepublic.nl.

Ik wil graag een fysieke We Are Public-pas
Als je hebt aangegeven dat je, naast een digitale pas, ook een fysieke pas wilt ontvangen, dan ontvang je automatisch na de proefperiode een fysieke pas in huis. Wil je een fysieke pas aanvragen? Stuur een mailtje naar info@wearepublic.nl.

Is de We Are Public-pas persoonlijk?
Je We Are Public-pas is persoonlijk en niet overdraagbaar. Onze culturele partners kunnen je vragen om behalve je We Are Public-pas ook je ID te laten zien.

RB Website Platform mock up Punt 6 4

Ik wil We Are Public cadeau doen

Hoe geef ik We Are Public cadeau?
De We Are Public Giftcard geeft drie maanden toegang tot alle programma's op het We Are Public-platform. De Giftcard kun je binnen 5 werkdagen thuis verwachten. Klik hier om een We Are Public Giftcard te bestellen.

Hoe activeer je een We Are Public Giftcard?
Je kunt je Giftcard op elk moment activeren. Je kan direct programma’s bezoeken. Klik hier om je Giftcard te activeren.

Waarom moet ik een IBAN rekeningnummer invullen bij de activering van een Giftcard
Soms vragen we je om een toeslag te betalen voor bepaalde programma's. Op deze manier kunnen we het lidmaatschap goedkoop houden en een passende vergoeding blijven bieden aan makers en culturele instellingen. We vragen je IBAN om de eventuele toeslagen die je moet betalen te kunnen incasseren.

Voor meer info lees onze Fair Use Policy.

Kan ik een We Are Public Giftcard verlengen?
Zodra je Giftcard is verlopen kan je de Giftcard omzetten naar een regulier lidmaatschap. Je kan je huidige (digitale) pas blijven gebruiken. Klik hier om je Giftcard te verlengen.

Giftcard Ads VARA Gids Los product

Ik wil een HKU-Cultuurpas

Wat is de HKU Cultuurpas?
De HKU Cultuurpas is een initiatief van HKU en is tot stand gekomen in samenwerking met We Are Public. Met je HKU Cultuurpas krijg je voor maar €25 als HKU student het hele schooljaar onbeperkt toegang tot alle programma’s op ons platform. Lees hier meer over de HKU Cultuurpas.

Hoe vraag ik een HKU Cultuurpas aan?
Klik hier om je HKU Cultuurpas aan te vragen. Als je staat ingeschreven als student bij de HKU kan je een HKU Cultuurpas aanvragen. Let op: dit kan alleen met een HKU-mailadres.

RB Website Platform mock up Punt 1 1

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag

Nog steeds geen antwoord op je vraag?
Neem dan contact op met We Are Public.